Stichting de Beuk is opgericht door Marlou Meinema, die tevens de enige bestuurder van onze organisatie is. Haar unieke combinatie van expertise in zowel de zorg als bestuurskunde vormt de basis van onze aanpak en strategie.

Over het bestuur

Marlou Meinema heeft een uitgebreide achtergrond in de zorg, opgeleid als verpleegkundige, en heeft daarna haar studie in bestuurskunde voltooid. Deze combinatie van praktische zorgervaring en strategisch inzicht stelt haar in staat om Stichting de Beuk te leiden met een diep begrip van zowel de dagelijkse zorgbehoeften als de bredere organisatorische uitdagingen. Haar leiderschap kenmerkt zich door een persoonlijke betrokkenheid bij zowel de cliënten als het personeel, en een voortdurende toewijding aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg.

Rol en Verantwoordelijkheden

Onze bestuurder is verantwoordelijk voor:

• Het bepalen en uitdragen van de strategische richting van Stichting de Beuk.
  • Het waarborgen van de missie en visie van de organisatie.
  • Toezicht houden op alle aspecten van de bedrijfsvoering, inclusief financieel management, personeelsbeleid en kwaliteitscontrole.
  • Het onderhouden van relaties met externe stakeholders en het vertegenwoordigen van de stichting in het publieke domein.

Persoonlijke noot

Ik ben een gedegen bestuurder in de zorg met een passie voor het welzijn van mensen. Mijn benadering is creatief, oplossingsgericht en doordrenkt met een scherp oog voor detail en de menselijke maat. Met een sterke analytische blik en besluitvaardigheid ben ik toegewijd aan het vinden van innovatieve oplossingen binnen de complexiteit van de zorgsector. Mijn drive komt voort uit het streven naar een evenwicht tussen efficiëntie en menselijke betrokkenheid, wat resulteert in duurzaam en succesvol bestuur in de zorg met het oog gericht op de cliënt.

Als bestuurder bij Stichting de Beuk ben ik verantwoordelijk voor strategisch leiderschap, financieel beheer, stakeholdermanagement, kwaliteitsbeheer, personeelsbeleid en strategische beleidsvoering. Mijn leiderschap richt zich op duurzaamheid, groei en het waarborgen van hoogwaardige zorgdiensten.