Corona update 2 op vrijdag 13 maart 2020

Beste bezoeker,

Wij willen u via deze pagina op de hoogte houden over het Coronavirus en op welke wijze wij omgaan met het Coronavirus binnen onze Stichting. Onze cliënten, medewerkers en directe betrokkenen zijn reeds geïnformeerd en wij willen ook u hiervan op de hoogte brengen.

Hoe gaan wij om met het Coronavirus?

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en houden nauwgezet de actuele ontwikkelingen in de gaten. Op basis van de informatie die wij tot op heden hebben ontvangen van de RIVM, volgden wij al de volgende interne adviezen, namelijk:

Wij geven geen handen meer, een vriendelijke knik volstaat.

Er wordt extra aandacht besteed aan de schoonmaak van de groepsruimten.

Binnen alle woonlocaties wordt het lichamelijk welzijn van de cliënt in de gaten gehouden.

Alle woonlocaties zijn geïnformeerd omtrent de hoestvoorschriften, het handen wassen en het vermijden van lichamelijk contact.

Wij houden sinds 4 dagen bezoekerslijsten bij op al onze woonlocaties.

Daar zijn sinds gisteravond de volgende maatregelen bijgekomen:

Afspraken op de woonlocaties die uitgesteld kunnen worden tot na 31 maart 2020 worden geannuleerd.

Externe afspraken die uitgesteld kunnen worden tot 31 maart worden geannuleerd, onze medewerkers onderzoeken dit voor alle cliënten.

Er wordt alleen nog functioneel boodschappen gedaan, het zwemmen en de marktbezoeken gaan tot 31 maart niet door.

Alle andere externe activiteiten (uitjes) worden geannuleerd.

Medewerkers die thuis kunnen werken, werken thuis.

Ambulante medewerkers moeten voorafgaand hun bezoek aan de cliënt, de cliënt bellen om te informeren of de cliënt griepverschijnselen heeft.

Alle vrijwilligers blijven thuis tot 31 maart.

Bezoek woonlocaties
Bent u zelf verkouden of heeft u andere luchtwegklachten en heeft u een afspraak die kan worden uitgesteld?  Dan verzoeken wij u om niet op bezoek te komen bij onze cliënten en ons hiervan op de hoogte te stellen.

Vermoedt u besmetting met het coronavirus?
Heeft u last van koorts, luchtwegklachten en bent u in (contact met een persoon uit) een risicogebied geweest of in contact met een patiënt die besmet is met het coronavirus (COVID-19)? Blijf dan thuis en neem contact op met uw huisarts.

Informatie Wilt u meer weten over het virus? Raadpleeg dan de informatie van het RIVM; www.RIVM.nl. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, u mag uiteraard altijd bellen voor meer informatie of advies.

Wij hopen uw begrip en medewerking en alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Dank voor deze inzet en blijf gezond!