Corona update: aangepast op woensdag 14 oktober 2020

Beste bezoeker,

Wij willen u via deze pagina op de hoogte houden over het Coronavirus en op welke wijze wij omgaan met het Coronavirus binnen onze Stichting.

Hoe gaan wij om met het Coronavirus?

• Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en houden nauwgezet de actuele ontwikkelingen in de gaten. Op basis van de informatie die wij tot op heden hebben ontvangen van de RIVM, volgden wij al de volgende interne adviezen, namelijk:
  • Wij geven geen handen, een vriendelijke knik volstaat.
  • Er wordt extra aandacht besteed aan de schoonmaak van de groepsruimten.
  • Binnen alle woonlocaties wordt het lichamelijk welzijn van de cliënt nog meer in de gaten gehouden.
  • Alle woonlocaties zijn geïnformeerd omtrent de hoestvoorschriften, het handen wassen en het vermijden van lichamelijk contact.
  • Onze medewerkers dragen mondkapjes en zo nodig specifieke BPM.
  • Wij houden bezoekerslijsten bij op al onze woonlocaties.
  • Uiteraard houden wij 1,5 afstand.
  • Medewerkers die thuis kunnen werken, werken thuis.
  • Ambulante medewerkers moeten voorafgaand hun bezoek aan de cliënt, de cliënt bellen om te informeren of de cliënt griepverschijnselen heeft.

Bezoek woonlocaties
Bent u zelf verkouden of heeft u andere luchtwegklachten en heeft u een afspraak die kan worden uitgesteld?  Dan verzoeken wij u om niet op bezoek te komen bij onze cliënten en ons hiervan op de hoogte te stellen.

U kunt op bezoek komen, maar er mogen niet meer dan 3 bezoekers per dag in de woonruimte komen van de cliënt. Probeer dit zoveel mogelijk onderling af te stemmen en wij zullen hierin ook de cliënt ondersteunen. Wij vragen van u om een mondmasker te dragen wanneer u ons terrein bezoekt.

Bij binnenkomst op de woonlocatie staan er desinfectiezuilen of tappunten, wij verzoeken u bij binnenkomst uw handen te desinfecteren. Dit wordt tevens visueel kenbaar gemaakt bij de ingang ter herinnering hieraan.

Bezoekruimte

Stichting de Beuk biedt bezoek de mogelijkheid om in een speciale ruimte ontmoetingen te laten plaatsvinden. Dit is bedoeld voor familie, behandelaren en of andere contactpersonen. U of de cliënt kan deze ruimte reserveren via het secretariaat. Heeft u vragen over uw bezoek of is het onduidelijk? Neem dan vooral contact met ons op en samen kijken we naar een geschikte oplossing.

Vermoedt u een besmetting met het coronavirus?

Heeft u last van koorts, luchtwegklachten en bent u in (contact met een persoon uit) een risicogebied geweest of in contact met een patiënt die besmet is met het coronavirus (COVID-19)? Blijf dan thuis en neem contact op met uw huisarts.

Vragen en zorginhoudelijke informatie?

Zorgkantoor Menzis heeft een speciale pagina gemaakt en een lijst met vragen en antwoorden voor u samengesteld. Deze informatie wordt continu bijgewerkt. Klik op de link voor meer informatie https://www.menziszorgkantoor.nl/coronavirus

Algemene informatie Wilt u meer weten over het virus? Raadpleeg dan de informatie van het RIVM; www.RIVM.nl. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, u mag uiteraard altijd bellen voor meer informatie of advies.

Kijk voor begrijpelijke uitleg op www.corona.steffie.nl. De website is speciaal bedoeld voor mensen met een verstandelijke beperking.

Wij hopen uw begrip en medewerking en alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Dank voor deze inzet en blijf gezond!