Stichting de Beuk is een gedreven zorgorganisatie die zich onderscheidt door haar kleinschalige wooninitiatieven in Enschede en Haaksbergen. Wij zijn toegewijd aan het leveren van hoogwaardige zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en een psychiatrische achtergrond, vaak aangeduid als dubbeldiagnostiek. Onze gecontracteerde zorg wordt gefinancierd vanuit twee verschillende financieringsstromen: de Wet langdurige zorg (Wlz) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO).
Bij Stichting de Beuk zijn we niet alleen een zorgaanbieder, maar ook een gewaardeerde partner voor onze doelgroep in de regio. We streven ernaar om een vertrouwde en prettige omgeving te bieden waar mensen zich thuis voelen en de zorg krijgen die ze nodig hebben

Begeleider bij stichting de Beuk

Stichting de Beuk zoekt een begeleider voor de hoofdlocatie in Boekelo. Op deze woonlocatie wonen 21 bewoners met diverse problematieken binnen het spectrum van de LVB/GGZ doelgroep. Bij de Beuk werken wij voornamelijk vanuit de groep, met de mogelijkheid dat bewoners zich kunnen terugtrekken in hun eigen appartement. Wij onderscheiden ons door kleinschalige professionele zorg in het buitengebied van Twente.

Wat vragen wij praktisch van je?

• je stelt het primaire zorgproces centraal, Rust, Regelmaat en Reinheid zijn de basiselementen maar je ziet ook toe op het ondersteuningsplan en de rapportages;
  • je bent een teamplayer, maar je kan ook zelfstandig werken en je keuzes bepleiten in een teamoverleg of intervisie;
  • je werkt met complexe thema’s en vraagstukken maar je kan ook relativeren en humor inzetten als begeleidingsstijl;
  • je werkt volgens het kwaliteitshandboek maar er is ook ruimte voor professionele vrijheid, dit weet je kundig in te zetten;
  • je bent een groepswerker, die niet alleen de dynamiek herkend maar ook vol zelfvertrouwen de groep positief kan beïnvloeden.

Wat zoeken wij in een begeleider?

Wij zoeken een begeleider die kan werken in de dynamiek van de doelgroep LVB /GGZ.
De werkomgeving is zeer natuurrijk, dat geeft rust en ontspanning. De uitstraling van zorgboerderij is niet helemaal kloppend bij de beeldvorming, de Beuk is voornamelijk een gecontracteerde zorginstelling die verblijf aanbiedt voor de doelgroep LVB/GGZ

Bij de Beuk werken wij vanuit de ABC-methodiek, dit is een praktische methode welke afstemming zoekt bij de behoefte van de cliënt op dat moment en dit brengt rust en reduceert crisissituaties.

Wij zijn op zoek naar iemand met specifieke talenten, ervaring en kennis, die aansluit bij onze wijze van zorglevering, namelijk:

• Je begrijpt en kent de cliënten die het moeilijk vinden om hun dagelijkse leven op orde te krijgen. Dit zijn bij ons cliënten met dubbeldiagnostiek, met veelal een disharmonisch profiel (LVB-GGZ) en intensieve hulpvragen;
  • Je hebt een afgeronde opleiding binnen de zorg, op minimaal MBO-4 niveau;
  • Je bent je bewust van jezelf en je omgeving, je motiveert, je bent rustig, betrouwbaar en hebt humor, maar je kan ook stelling innemen en grenzen aangeven;
  • Je wil je graag door ontwikkelen en je kennis delen met het team;
  • Je hebt een ondernemende geest en je durft eigenaar te zijn van je gemaakte keuzes;
  • Naast dat je een betrouwbare begeleider bent, stel je ook ontwikkeldoelen op met de cliënt en je werkt aan de hand van het ondersteuningsplan, daarnaast rapporteer en signaleer je dagelijks de ontwikkelingen.

Salaris

Je salariëring wordt bepaald aan de hand van je opleiding en ervaringsjaren binnen de salaristabel van onze CAO Sociaal werk, inclusief ORT en secundaire arbeidsvoorwaarden. Begeleiders starten bij de Beuk minimaal in schaal 6. Tevens kunnen wij je uitzicht geven op een vast contract.

Reageer snel

Wij beoordelen de sollicitaties op inhoud en geschiktheid, wij streven ernaar om je binnen 5 werkdagen een reactie te geven. Na de selectie plannen we eerst altijd een informele kennismaking met onze gedragskundige en locatie coördinator, vervolgens vinden wij het bij een wederzijds prettig gevoel fijn om een meeloopdag in te plannen met aansluitend een sollicitatiegesprek.

Heb je vragen stel ze gerust. Wij zien je reactie graag tegemoet.

Wij willen u alvast bedanken voor uw interesse en zien uit naar uw reactie.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.