Bij Stichting de Beuk geloven we dat iedereen, ongeacht zijn of haar achtergrond, een waardevolle bijdrage kan leveren. Als vrijwilliger bij Stichting de Beuk ben je meer dan alleen een helpende hand; je bent een cruciaal onderdeel van een team dat zich inzet om een significante impact te hebben op het leven van mensen die onze steun het meest nodig hebben.

Onze missie en jouw rol

Ons team, het kloppende hart van onze organisatie, is gepassioneerd over het leveren van hoogwaardige zorg en het maken van een positief verschil. Als vrijwilliger bij Stichting de Beuk draag je bij aan deze missie. Jouw inzet, vaardigheden, en tijd helpen ons om een breed scala aan diensten en ondersteuning te bieden aan degenen die op ons rekenen.

De vrijwilligerstaken bij Stichting de Beuk

Bij Stichting de Beuk bieden we een verscheidenheid aan vrijwilligerstaken aan. Zo kun je bijdragen in onze moestuin, helpen bij houtbewerkingsprojecten, of ondersteuning bieden bij het vervoeren van cliënten. Er zijn ook mogelijkheden voor het begeleiden van activiteiten zoals wandelen, winkelen, en koken of bakken. Voor muziekliefhebbers is er ruimte om samen muziek te maken of te luisteren. Daarnaast kun je je inzetten voor de dierverzorging. Deze taken bieden niet alleen voldoening maar ook waardevolle interacties met onze cliënten.

Hoe jij een verschil kunt maken

Als vrijwilliger kun je betrokken zijn bij diverse activiteiten, variërend van directe ondersteuning van cliënten tot administratieve taken of het organiseren van evenementen. Elk beetje hulp draagt bij aan het versterken van onze gemeenschap en het bieden van essentiële zorg.

Belangrijk om te weten

Als vrijwilliger bij Stichting de Beuk waarderen we je inzet enorm. Daarom bieden we een vrijwilligersvergoeding aan als blijk van waardering voor je tijd en inspanningen. Afhankelijk van je woon-werk afstand, is het mogelijk om een kilometervergoeding te ontvangen. Voor jouw en onze veiligheid is het belangrijk dat elke vrijwilliger een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overlegt. Dit is een standaardprocedure voor iedereen die met onze cliënten in contact komen. Daarnaast bieden we ondersteuning en trainingen aan om je te helpen groeien in je rol en een positieve ervaring te garanderen bij het ondersteunen van onze cliënten. We streven ernaar om een ondersteunende en bevredigende omgeving te bieden waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.

Jouw weg naar vrijwilligerswerk

Geïnteresseerd in het worden van een vrijwilliger? Neem contact met ons op! We bespreken graag de mogelijkheden en beantwoorden al je vragen. Of je nu ervaring hebt in de zorg of nieuw bent in dit veld, we verwelkomen je graag in ons team.