Bij Stichting de Beuk waarderen we de ambitie om te leren terwijl je werkt. Als erkend leerbedrijf hebben we nauwe banden met vooraanstaande onderwijsinstellingen zoals Saxion Hogeschool en de ROC’s van Hengelo en Almelo. Deze relaties stellen ons in staat om praktijkgerichte leerervaringen te bieden aan studenten van BBL-opleidingen en deeltijdopleidingen in Social Work en Maatschappelijke Zorg.

Erkend leerbedrijf

Als erkend leerbedrijf bieden we studenten van BBL-opleidingen de kans om waardevolle werkervaring op te doen binnen onze organisatie. Je leert door te werken, waardoor de theorie die je in de klas leert direct in de praktijk wordt gebracht. Dit is essentieel voor het ontwikkelen van professionele vaardigheden en het opdoen van praktische ervaring in de zorgsector.

Deeltijd opleidingen: flexibel en toekomstgericht

Voor degenen die hun opleiding in Social Work of Maatschappelijke Zorg willen voortzetten terwijl ze werken, faciliteren we deeltijdopleidingstrajecten. Dankzij onze nauwe banden met Saxion en de ROC’s kunnen we zorgen voor een naadloze integratie van jouw studie met de werkpraktijk, waardoor je het beste van beide werelden krijgt. Een aantal van onze collega’s zijn opgeleid tot praktijkbegeleider waardoor zij je opdrachten kunnen beoordelen maar je ook kunnen ondersteunen tijdens je leerwerktraject.

Samenwerking met onderwijsinstellingen

Onze samenwerking met Saxion en de ROC’s is gebaseerd op wederzijds begrip van de behoeften van de zorgsector. Dit zorgt ervoor dat de aangeboden opleidingen niet alleen theoretisch sterk zijn, maar ook praktisch relevant en up-to-date met de huidige praktijken in de zorg. Onze samenwerkingen kennen ook een wisselwerking, zo verzorgen wij ook gastlessen voor studenten aan het ROC in Hengelo.

Wat vragen wij van jou?

Bij Stichting de Beuk zoeken we naar toegewijde individuen die niet alleen een carrière in de zorg ambiëren, maar ook een actieve bijdrage willen leveren aan onze organisatie en aan de zorg voor onze cliënten. Voor onze leer-werktrajecten zijn de volgende kwaliteiten essentieel:

• Inzet en professionele ontwikkeling: Wij zoeken mensen die zich actief willen inzetten voor hun professionele groei en bereid zijn om te leren en zich te ontwikkelen in hun vakgebied.
  • Flexibiliteit: In de dynamische wereld van de zorg is het vermogen om je aan te passen aan veranderende omstandigheden cruciaal. We waarderen flexibiliteit en aanpassingsvermogen.
  • Teamgeest: Samenwerken is de kern van onze werkwijze. We zoeken collega’s die goed in teamverband kunnen werken, communicatief vaardig zijn en elkaar ondersteunen.
  • Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid: Terwijl je van ons alle nodige begeleiding krijgt, is het belangrijk dat je zelfstandig kunt werken en verantwoordelijkheid neemt voor je taken, leerproces en bijdragen.
  • VOG: Net als bij onze stagiaires, is het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste, om de veiligheid en integriteit van onze zorg te waarborgen.

Als je jezelf herkent in deze eigenschappen en gemotiveerd bent om bij ons te werken en te leren, dan nodigen we je graag uit om de mogelijkheden bij Stichting de Beuk te verkennen.

Beschikbaarheid werk-leertrajecten

Bij Stichting de Beuk streven we ernaar om zoveel mogelijk geïnteresseerde studenten de kans te geven om ervaring op te doen binnen onze organisatie. Echter, de beschikbaarheid van stage- en leerplekken kan variëren afhankelijk van de tijd van het jaar en onze huidige capaciteit. We doen altijd ons best om ruimte te maken voor gemotiveerde studenten. Voor de meest actuele informatie over beschikbare plekken raden we u aan om contact met ons op te nemen via e-mail op info@stichtingdebeuk.nl. Wij staan klaar om uw vragen te beantwoorden en de mogelijkheden te verkennen.

Start jouw opleidingstraject bij ons

Ben je geïnteresseerd om je BBL-opleiding of deeltijdopleiding in Social Work of Maatschappelijke Zorg te combineren met praktijkervaring bij Stichting de Beuk? Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe wij je kunnen ondersteunen in jouw leertraject.

‘’Groei in je carrière en maak een positief verschil in de zorgsector met Stichting de Beuk.’’