Een bijdrage leveren en je nuttig voelen is wat ons betreft een van de belangrijkste factoren voor een goed gevoel. Een goede dagbesteding is hierbij essentieel en Stichting de Beuk heeft hierin een divers aanbod. Ons doel is om iedereen een zinvolle en plezierige dag te bieden, waarin ze hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen. Ons concrete dagbestedingsaanbod bestaat uit:

Moestuin

Stichting de Beuk beschikt over een grote moestuin inclusief tuinkas. Rondom deze moestuin is een boomgaard aangelegd met diverse fruitsoorten. In de moestuin verbouwen we diverse gewassen en van onze boomgaard maken we jaarlijks heerlijk sap.

Houtbewerking

Daarnaast hebben we een grote houtbewerkingsplaats wat onder leiding van onze timmerman wordt begeleidt. In deze ruimte worden diverse producten gemaakt zoals vogelhuisjes maar ook grote zaken zoals tuinbanken of tafels. Ook het wat grovere houtwerk bieden wij aan in de vorm van houtkloven.

Imkerij

Om de boomgaard goed te laten functioneren hebben we ook onze eigen bijenvolken. Deze bijenvolken worden verzorgd door onze imker die graag onze cliënten meeneemt in de fascinerende en onmisbare rol van bijen in de natuur.

Klussen

Naast al deze mogelijkheden hebben we ook een select groepje die met onze begeleiders diverse klussen uitvoeren zowel intern als extern. Dit kunnen klussen zijn zoals schilderwerkzaamheden of tuinonderhoud.

Dierverzorging

Stichting de Beuk heeft schapen en kippen. Deze dieren hebben uiteraard verzorging nodig en dat doen we samen met ons dagbestedingsteam. De schapen worden veelal verzorgd door onze herder die vaak bij ons komt trainen met zijn schaapshonden, een heel spektakel! Een leuke bijkomstigheid van onze kippen zijn uiteraard de verse eieren waar we van mogen genieten

Atelier

In het atelier houden we ons bezig met creatieve activiteiten. Deze creatieve activiteiten bestaan uit schilderen, bloemschikken, breien, boetseren, en muziek maken. Het atelier is gericht op cliënten die geen actieve lichamelijke dagbesteding meer kunnen verrichten.

Interesse?

Ben je na het lezen van ons aanbod enthousiast geworden en ben je benieuwd of je dagbesteding bij Stichting de Beuk kunt gaan volgen? Neem dan contact met ons op via de contactpagina en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Om in aanmerking te komen om dagbesteding te volgen binnen Stichting de Beuk moet je in het bezit zijn van een WLZ of WMO indicatie met beide een indicatie voor begeleiding groep of dagbesteding. Indien je dit nog niet hebt en moeite hebt met deze aanvraag, mag je altijd contact met ons opnemen. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.