Binnen Stichting de Beuk is het mogelijk om 24 uur te verblijven. Dit kan op een van onze locaties die zijn gelegen in het buitengebied van Twente. Door deze ligging zorgen de locaties voor een prikkelarme omgeving wat een grote bijdrage levert aan het zorgproces van ieder individu. We vinden het belangrijk dat een woonplek een echt thuis wordt waarin rust en een schone leefomgeving voorop staan. Al onze woonlocaties hebben daarnaast een gezamenlijke ruimte waarbij er samen wordt gekookt, gegeten en activiteiten worden gedaan. Hierdoor is het altijd mogelijk om elkaar op te zoeken maar ook om je terug te trekken.

Op onze locaties lopen de woonplekken uiteen in hun aanbod. Zo hebben we compleet zelfstandige woonruimtes maar hebben we ook zorgintensieve plekken. Door het aanbieden van deze variëteit kunnen we voor ieder individu een passende plek bieden.

Stichting de Beuk levert haar 24-uurszorg op basis van de wet langdurige zorg (WLZ). Hierdoor is het alleen mogelijk bij Stichting de Beuk te wonen wanneer het CIZ een indicatie heeft afgegeven. Heb je nog geen CIZ-indicatie? Kijk dan op www.ciz.nl. Mocht dit lastig voor je zijn, dan mag je altijd contact met ons opnemen om samen te kijk naar de mogelijkheden.

VPT

Binnen Stichting de Beuk is het mogelijk om zorg te krijgen vanuit een volledig pakket thuis (VPT). Bij deze vorm van zorg huurt u een eigen zelfstandige woning op het terrein van Stichting de Beuk. Deze woningen hebben allemaal een huisnummer waardoor deze vorm van zorg mogelijk is. Met een VPT verzorgen wij de volgende vormen van zorg:

• .Behandeling

Verblijf

Op de locaties van Stichting de Beuk is het gebruikelijk om zorg te ontvangen in de vorm van verblijf. In deze setting huurt u niet zelfstandig een woning, maar maakt u gebruik van een woning die door Stichting de Beuk wordt aangeboden. Deze woonvorm is ideaal voor cliënten die een meer omvattende zorgbehoefte hebben en baat hebben bij een nauwere samenwerking met onze begeleiders.
De volgende vormen van zorg zijn inbegrepen bij verblijf:

• Behandeling

MPT

Bij Stichting de Beuk is het mogelijk om zorg te ontvangen via een Modulair Pakket Thuis (MPT). Deze vorm van zorg is speciaal ontworpen voor cliënten die in hun eigen huis willen blijven wonen en tegelijkertijd willen profiteren van de kwalitatieve zorg die Stichting de Beuk biedt. MPT biedt de flexibiliteit om bepaalde zorgvormen in natura van een Wlz-zorgaanbieder te ontvangen, terwijl u de vrijheid heeft om andere zorgvormen zelf in te kopen met een persoonsgebonden budget (pgb). Het is zelfs mogelijk om een woning op het terrein van Stichting de Beuk te huren en gebruik te maken van een MPT
Met een MPT van Stichting de Beuk kunt u rekenen op de volgende zorgvormen, afgestemd op uw individuele behoeften:

• Behandeling